Alla inlägg under november 2009

Av Ingelaaaaaa !!!!! - 30 november 2009 15:16

är så roligt att pyssla och umgås med barna   

tar upp lite extra pyssel för jag kan ju inte se julpyntet annars  fast har inga tomtar i vråna än...men massa ljus blir det  .  hehe väldigt suddiga bilder här....men tillvaron e lite så...försöker vara med båda fötterna på jorden....men inte lätt när man vet att ett stenkast bort är jag med fötterna i djungeln,alldeles nyss va det 5 månader..nu är det 3 veckor ja ännu mindre  

tur jag bär mitt tursmycke hela tiden..är väl inte skrockfull...men tänker inte ta av det...

sen skärpning...är ju inte mycke tid att fixa på  

tänk jag har bestämt mej nu...hur det blir vet jag inte...men har bestämt mej.

Ha en fortsatt bra dag mina söta vänner.

  

Av Ingelaaaaaa !!!!! - 30 november 2009 11:30

Härligt,idag ska jag o barna stor städa,hehe...

är faktiskt kul om man pyntar lite samtidigt som vi ska.

lite trög vecka förövrigt..kan bli några dars jobb..annar tunnas det ut nu innan jul,ska försöka hinna med så mycket som möjligt denna veckan.

måste ringa systera oxå försöka få tag på henne och se när vi kan mötas... 

Har lite småsaker att sy idag med...

är rätt pass trött inte sovit mycket i natt....lite tankar som snurrat och katter som jagat varann hela natten..ja dom leker ta fatt fortfarande...lisa marsar lite o Eskil vill gärna fånga henne,jag måste leta en gång till efter p-piller till mina 2 katt tjejer     så det blir lite lugnt...fattar inte vart jag lagt dom,brukar alltid va i hörnskåpet men nu e dom borta  

nä nu ska jag dricka mitt kaffe...sen sätta igång lite här.

Pussar o kramar önskar en superduperdag.  

Av Ingelaaaaaa !!!!! - 30 november 2009 00:29

Solen

Edith södergran 1920.

Jag står som på moln i en sällhet utan like.
Molnens ränder brinna röda. Det är solen.
Solen har kysst mig. Så kysser ingenting på jorden.
Är det att leva evigt som vittne av detta ögonblick,
ack nej, att stiga upp för de lodräta strålarna
närmare henne.
En gång
skall jag spinna mig in i solen som en fluga i bärnsten,
för eftervärlden blir det ingen klenod,
men jag har varit i sällhetens glödgade ugn.
Ve, du krona som blänker om min panna,
vad skola de veta då de skåda dig?

--------------------------------------------------------------------------------------

Känner mej både glad o sorgsen....e nog för klockan snart är ett på natten och...en del av mina tankar samlas...dras som nattfjärilen mot ljuset...är det bra...är det dåligt...

vet jag ju inte...men kommer ju så småningom att hamna vid ett vägskäl....

söker logisk tanke,är inte lätt....just nu vill jag bara va glad.


Av Ingelaaaaaa !!!!! - 29 november 2009 23:36

kujup de nga dakap

                  jo jag kan malajsiska oxå,så det så.

Av Ingelaaaaaa !!!!! - 29 november 2009 20:32

Nu har vi varit hos Mor min på adventsmiddag ..trevligt o mysigt

kommer fortfarande inte in på msn...

fick lite bilder skickat från chiang mai

chiang mai kallas oxå för rosen i norr.

känner mej priveligerad,har så mycket att se framimot när jag kommer till thailand..

tack till alla som vill göra min resa underbar..även ett lycka till ,berikar resan

Känner mej lugn för jag har telefonnummer att ringa och söta vänner...önskar jag hade mera tid...men åker ju ner 2011 med min kära syster oxå...så jag får odla under tiden.

kruxar fortfarande med vad för kläder jag ska ha med...är ju varmt o kallt om vart annat.

nä nu ska jag se lite tv...för prata med vänner på msn går ju inte...är helt kört...lite bättre än i går med nätet...kan ju va här en del..men ..listen to you heart  

hus   jag kommer alltid lyssna på mitt hjärta först,jag lever nu..nu är min stund på jorden,jag hoppas på att bli över 100 år och få va frisk...och tänker tacka genom att lyssna till mitt hjärta.

jag är kär i livet o allt det ger...vår vackra jord,kärleken som man känner i sitt hjärta.

Önskar er en bra  kväll...för alltidfjärill  

Av Ingelaaaaaa !!!!! - 29 november 2009 12:36

åker in o ut på nätet....nu får dom ta o fixa det...annars blir det inget kul....

Kunde ju inte kolla här o kunde inte kolla er


börjar likna en dokusåpa


drömde om att jag va i djungeln i chiang maii natt, min dröm genom hela mitt liv....

skickar med nya bilder jag roade mej med igår när jag inget nät hade...Puss o kram alla,hoppas detta går att skicka nu...   ingen bra kamera men...och..usch nu krånglar det igen så går inte ladda upp fler bilder...ska till mor nu så får se om det funkar mera sen..

Av Ingelaaaaaa !!!!! - 28 november 2009 17:23

Får ju inte va borta vid halv 8...

ja ja,inget att göra åt om så blir,passar på att säja god natt ifall jag försvinner.

här fortsätter festen ett bra tag till


Presentation


"Kvinnor älskar enkla saker här i livet - män."

Omröstning

คุณศรัทธาในชีวิตภายหลังมรณะ
  ใช่
  ไม่ใช่
 ไม่ทราบว่า
  ฉันศรัทธาต่อท่

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

leta

veckans ord

EMPATI

 


Ovido - Quiz & Flashcards