Alla inlägg under november 2010

Av Ingelaaaaaa !!!!! - 26 november 2010 11:52

  kallt kallt kallt va -12 här

visst är det ljuvligt  ,snö snö snö...............

vill hellre ha det så här- jag på phuket,Karon beach-2 år sedan exact nu på dan.

varmt o alldeles underbart...

    Nu ska jag åka till oskar och Erin,har massa kläder på vill jag lova,full vintermundering...snön är vacker iallafall det tycker jag faktiskt,bild över sjön..   hej så länge..ha en bra fredag nu...

  Love Tong   FOREVER  U and ME

Av Ingelaaaaaa !!!!! - 25 november 2010 17:57

fy så gott det är....ska göra egna såklart,men mycket mer kryddiga än receptet...blir rena hälsokakan för kroppen o knoppen....lite chili i ska det va oxå.

3 dl socker
0,5 dl sirap
1 dl vatten

1. Koka upp de tre ovan nämnda ingredienser i en kastrull.

200 g smör/margarin
1 msk malda pomeransskal
1-2 msk malen kanel
0,5 msk malen ingefära
0,5 msk malda kryddnejlikor
2 tsk mald kardemumma

2. Under tiden sockerlagen kokar upp: Häll smör och kryddor i en stor skål. När sockerlagen kokt upp – häll denna försiktigt över margarinet & kryddorna. Rör runt så att allt margarinet löser sig. Låt sedan blandningen svalna ordentligt.

2 tsk bikarbonat
ca 1 liter mjöl

3. Blanda mjöl och bikarbonat. Rör sedan i mjölblandningen i den svala kryddlagen.
4. Låt degen vila i kylen till nästa dag. Baka ut.
5. Grädda 200-225 grader i 5-8 minuter. Kolla kakorna noga – de bränns väldigt lätt!

ja fast jag har nästan dubbelt kryddor,nästan sa jag.. och inte margarin....blir kryddkakor mer...och uns chili i sen bästa kakan för mej i jul...

lite pyntade ska dom bli oxå :D

 

och sova på glass funkade utmärkt :P bara så ni vet..

    tänker på dej alltid   I

 

har klippt mej lite

typ så här som på bilden

  

blev lite ogämnt...men det va det innan oxå...  

      ha en fortsatt bra torsdag...nu lite tv...o städning..

Av Ingelaaaaaa !!!!! - 24 november 2010 00:53

    äta en glass,bättre än räkna får iallafall...

jag har en stor bit glass tårta kvar ska vräka i mej den nu och prova om det hjälper..alla sätt är bra utom dom dåliga...

och att äta glass kan ju inte va dåligt.   spöktimman har redan varit och vi bara hejade lite lätt idag...dom hade väl annat för sej än att spöka för mej.nu ska jag drömma liuva drömmar om palmer, vita påfåglar och om min älskling        

LOVE TONG FOREVER


snöstormen verkar dragit förbi nu inatt, ska dra mej lite i sängen i mon..

på fredag har jag troligt freetime,och blir att åka till oskar o erin i såfall,nä nu får jag inte hala mer...måste försöka sova...men vill inte sova ensam..men,ja glassen först,berättar om det va en bra sömnkur senare,natti natt

   

cocosnötsglass från thailand...den vill jag ha

 

Av Ingelaaaaaa !!!!! - 22 november 2010 18:51

  idag e jag jätte trött ,men kommer va svårt somna ändå...

  är ju mörkt hela tiden typ...längesen jag såg solen...och mörkare blir det en hel månad till...usch..usch vilken tråkig årstid...

men har börjat gilla snön iallafall...( blir ju ljusare då)..har ja inte gjort på länge,men nu är det den som är mest ok..ska njuta av snön i år som aldrig förr,köpa skidor o åka pulka..  många snöänglar kommer det bli oxå

  nu blir det tv o mat....

lite ensamt men det får gå det med...vill inte vara ensam....  

 

INA  TONG



Av Ingelaaaaaa !!!!! - 21 november 2010 18:24

då är det snart 2 år kvar då..21 dec...

nja... krasch??? nä det tror jag inte...  

men den kommer nära...och kan få oss människor att hålla ihop...och fatta att vi bara har varandra och att alla bor på denna enda vår planet ..att vi behöver varann och är alla viktiga till livet...hoppas det...för man blir trött på allt bråk överallt o rädsla..vi måste tänka om,visa respekt för jorden och din nästa,men andra ord va snälla o hjälpsamma och tänk på varför vi är här...

gå grön för överlevnad..  


   

I THAILAND

Denna helg LOY KRATONG

skulle viljat vara där med min älskling........I   T

     

måste vara den vackraste festivalen på jorden.nästa år ska jag va där..ja det måste jag så jag får uppleva.



 är ju söndag i dag fullmåne och ska se en film men Tony Jaa..är ju som bekant söndagsnöje...

   

Puss till Tong tänker på dej...ska sätta ut ett ljus rökelse o blomma i sjön..ska ta ett kort...

hejdå från ett isigt o snöigt landskap...........brrrrrrrr

  men är varm i hjärtat av dej    TONG forever

Av Ingelaaaaaa !!!!! - 20 november 2010 15:23

på smörgåstårta...det blir gott hoppas jag...har jobbat o är rätt trött....ganska mycket..trött...blir ju jobb i morgon med så hoppas det inte blir för sent bara...grattis till pappa nu då :)  

Av Ingelaaaaaa !!!!! - 18 november 2010 22:36

det får jag varje år

och hela vintern

jag kräks   på att den e så kall o att träden är nakna o blommorna borta..kallt i vattnet o inga myror

tror att kräksjukan blir extra svår i år...förra vintern va jag ju i underbara thailand...så va lite lindrigare...  

men nuuuuuu..är ingen vinter människa alls ,usch.

 

men ser kanske ljusare ut ändå...skådar en   -lig framtid..faktiskt  

  man får spå i vad man har till hands...ett guldklot funkar jätte bra...  

just nu ser jag  I   T  forever

  klab ma ha....ruk tur samur


för övrigt jobb vecka lång o helgen me...men ska ju hinna en sväng till far lördag...o givetvis prata med min sötnos  varje dag  

  god natt  

Av Ingelaaaaaa !!!!! - 16 november 2010 18:47

  Fick vykort av min älskling i dag på posten

       blev jätte glad,va så gulligt skrivet till mej.


LOVE TO TONG  

 

  elden är det enda tigrar är rädda för....

    vi hittade faktiskt guld... i våra hjärtan  

Presentation


"Kvinnor älskar enkla saker här i livet - män."

Omröstning

คุณศรัทธาในชีวิตภายหลังมรณะ
  ใช่
  ไม่ใช่
 ไม่ทราบว่า
  ฉันศรัทธาต่อท่

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

leta

veckans ord

EMPATI

 


Ovido - Quiz & Flashcards