Alla inlägg under februari 2011

Av Ingelaaaaaa !!!!! - 26 februari 2011 17:08

 jag har ju sagt jag färgar håret....om nån har tycke påat...säg nu...vill veta om jag ska....

besluts ångerst...har ju vart blondin i 100 år

men nu vill jag ändra mej...SKA JAG ! :S       

är still sjuk i influensa...men kanske jag orkar lite imon..så blir det lite roligare att va krasslig...ska jag ha 1 eller 2

    skicka en kommentar.

Av Ingelaaaaaa !!!!! - 23 februari 2011 10:32

jeeej!

nu när mina naglar har blivit långa och fina är det dags för nya lack  

ååh   blev helt sålt på detta underbara tjusiga förtrollande nagelack.

OPI släpper tillsammans med Kate Perry fyra lack inspererat av hennes stil samt ett överlack med krakelerande effekt.

ska ut o köpa fort kassan håller.

    visst är dom underbara....vilken effect!

vill ha alla 4 färger

vilken färg ä'r i din smak???

 

Ligger hemma och är sjuk,tyck lite synd om mej :s

fått värsta förkylningen, no sleep to night.

  tips mot ont i halsen???ge mej om ni har nån specialkur...halstabletter i varmt vatten och honung lindrar lite,men inte tillräckligt....

  nu kryper jag ner i sängen igen.Krya på mej.

Av Ingelaaaaaa !!!!! - 22 februari 2011 14:21

 

trött på mitt hår igen...........

blir så några ggr om året, så nu börjar den stora hårfärgningsmånaden mars.

Ge mej förslag på bra och snygga mörka färger..gärna med nyans åt nått kul.

          ska ju färga över mitt ljusa här hemma,så vore bra med lite råd....

kram kram,ha det bra   

YOU LOST ME...bra låt.

Av Ingelaaaaaa !!!!! - 20 februari 2011 21:10

  

När det regnar och havet är grått, blir jag sjuk...
Jag skrattar med solen, jag driver med vinden, jag retas med sjön:
hög sjö är det enda jag älskar.
Jag bor i en grotta med många flädermöss,
men jag är fin och vit med bedrägliga ögon.
Mina fötter äro det vackraste jag sett,
jag sköljer dem ständigt med vatten och skum.
Mina händer äro sköna och bländande,
jag strålar upp som hela den muntra och leende kusten.
Vandrare, som gå förbi, blickar jag i ögonen
att de bliva trånsjuka och rolösa för hela livet.
Ack, men när jag stöder huvudet i handen —
vad är det som alltid gör mig så ont?
Jag stötte mig så hårt mot en klippa den gången, jag ville dö,
för att jag förgäves sträckt ut min arm
mot en främling, som jag en gång sett...
EDITH SÖDERGRAN

MY HOPE , MY HOPE MY HOPE MY HOPE MY HOPE


R-ZARNI 
 
Av Ingelaaaaaa !!!!! - 20 februari 2011 18:41


kallt o uschligt hela dan

solen va fin iallafall...och näste vecka e det våååår

ska gräva mej ner i snön och leta efter blåsippor

om jag inte direkt hittar några blommor så kan jag ta hem ett årsblad..hmm

lite videung finns det iallafall tror jag..

nä inte det heller...

stackars stackars stackars alla förfrusna...måtte våren bryta igenom snart...

men om inte allt blivit helt upp och ner så gör den ju det..

det enda säkra är att solen går upp imorgon...men nästan lika säker är det ju att våren kommer.

Första dan med 10 plus ska jag köpa skumpa, jeeeeej  

 

dikt tajm :D

Edith Södergran - Vägen till lyckan

Det skall vara obegripligt
hur det underbara sker, —
ingen väg till lyckan finnes,
ingen lycklig stigen minnes
som till lyckans lönndörr för.

Ack, att lyckans fågel jaga
är att utan vägar gå
och att utan händer taga.
Att bli kung i lyckans saga
är att dum och häpen stå.

Under vänta vi av dagen,
dagen vissnar kall och blek.
Fråga åter, trötta hjärna,
är din dröm, din lyckas stjärna,
sken och svek?

Min favorit diktare,gillar alla hennes dikter...här kommer en till.

Edith Södergran - Sången på berget

Solen gick ned över havets skum och stranden sov
och uppe på bergen stod någon och sjöng...
När orden föllo i vattnet voro de döda...
Och sången försvann bakom tallarna och skymningen förde den med sig.
När allt var tyst, tänkte jag blott
att där låg hjärteblod på den kvällskumma klippan,
jag anade dunkelt att sången var
om något som aldrig återvänder.

  oj..nu blev det R-zarni jippi!

hej då...ska hitta mej en sån där R-zarni  

Av Ingelaaaaaa !!!!! - 19 februari 2011 19:57

  ?                    ทำรัก อย่าทำสงคราม  

    i 1000 år ,natt och dag,dag och natt   ทำรัก อย่าทำสงคราม

  MÅ ALLT GÅ VÄL FÖR MEJ MÅ JAG VARA LYCKLIG

måalltgåvälförmejmåjagvaralycklig

Edith Södergran - Lyckokatt

Jag har en lyckokatt i famnen,
den spinner lyckotråd.
Lyckokatt, lyckokatt,
skaffa mig tre ting:
skaffa mig en gyllne ring,
som säger mig att jag är lycklig;
skaffa mig en spegel,
som säger mig att jag är skön;
skaffa mig en solfjäder,
som fläktar bort mina påhängsna tankar.
Lyckokatt, lyckokatt,
spinn mig ännu litet om min framtid!

 

Edith Södergran - Oroliga drömmar

Fjärran från lyckan ligger jag på en ö i havet och sover.
Dimmorna stiga och fly och vindarna växla,
jag drömmer oroliga drömmar om krig och stora fester
och att min älskade står på ett skepp och ser
hur svalorna flyga och känner ingen längtan!
Det är något tungt i hans inre som icke kan röra sig,
han ser skeppet glida in i den ovilliga framtiden,
den skarpa kölen skär in i det motsträviga ödet,
vingar bära honom in i det land, där allt vad han gör är förgäves,
i de tomma och fåfänga dagarnas land långt borta från ödet...

 

Av Ingelaaaaaa !!!!! - 14 februari 2011 11:08

   

VA FÖR DEJ SJÄLV

OCH PRATA INTE MED NÅGON

OCH FRAMFÖRALLT TA INTE EMOT NÅGRA GÅVOR
OM NÅGON VILL GE DEJ DITT HJÄRTA...FLYYYYYYYYY !  

Av Ingelaaaaaa !!!!! - 13 februari 2011 01:39

hej   jag har typ tappat stinget totalt..

tur man har katterna,barna, och några goda vänner iallafall...

oj...

nu längtar jag till min vitsippestig...härligt va...dröjer nog inte så länge nu...BARA 100 ååååååååååååååår

        drink and think  

Presentation


"Kvinnor älskar enkla saker här i livet - män."

Omröstning

คุณศรัทธาในชีวิตภายหลังมรณะ
  ใช่
  ไม่ใช่
 ไม่ทราบว่า
  ฉันศรัทธาต่อท่

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

leta

veckans ord

EMPATI

 


Ovido - Quiz & Flashcards