Alla inlägg under december 2010

Av Ingelaaaaaa !!!!! - 31 december 2010 01:54

 

hej,nu är det ju nytt år igen..hela tiden.

tänkte försöka knäcka livets nöt i år

 

året som vart va både upp och ner...som vanligt..

 

 

det bästa va nog min thaifest o att tong kom hit till slut...och att lille kian kom till världen...och oskar o erin förlovade sej..ja sanne o hampus med..slet hund på sommaren..inget ledigt..men ville ju spara så tong kunde komma..... och ska tillbaka till mej igen någongång under 2011...

klockan 6 på kvällen är det nyår i thailand..sa was dee pee mai.

  ska klä upp mej med galadress och glitter imorgon..barna och ska till erin och oskar på fest sen ut på stan..hoppas på att träffa thailändarna som bor i gränna,måste ju säja gott nytt år.

       puss och tack för detta året.

       

Av Ingelaaaaaa !!!!! - 18 december 2010 16:54

Jag får ingen julstämmning...men typ måste man...

,och....pynt,mat o jobb för min del.

jag gillar ljus o lampor..glitter..mest färgade lampor...

men tomtarna,vet inte,o massa änglar vet inte...men blir nog något sånt med..

risgrynsgröt ska det bli iallafall...men skinkan..har jag ju sagt innan att nej nej nej...inga stressade mördade grisar på mitt bord..

lax o fisk ja ja ja.

kommer ha thailänsk mat på bordet oxå i år och massa frukt...så man mår bra och inte får matkoma som många frossare får...blir inget frossande,för vill inte bli tjock...blir man väl inte på en dag men är ju en väldans massa kalas o ätande...har typ slutat äta kakor,nja ljög lite för pepparkakor o sockerkaka är gotti gott.

julgodis då?

ska fundera på saken för andras skull,för min egen kan det kvitta...

jag pyntade iallafall lite idag...mej själv...hehe,bara granen kommer in blir kanske allt bra.vill ha lite spindlar i småkryp.hoppet lever vi på(oj,vad jag låter negativ   )har en söt mus på balkongen jag matar,så söt så söt,och alla fåglarna...dom är glada och ger hopp.

  fnys,  blir bättre framåt natten

det är då dom levande döda roar sej

VILL HA SOMMAR O SOL OCH TONG HOS MEJ

det är det jag vill....då skulle livet komma tillbaka och bli mycket roligare att vara i,så tills dess kommer jag nog va lite off.

     


Av Ingelaaaaaa !!!!! - 10 december 2010 23:58

jag älskar att vara där inne i thaiaffären.

idag fick jag massa läckra recept av min snälla thaikompis, på thaimat jag ska laga

och tips om lite annat,kondencerad mjölk är ett måste för mej nu mera i kaffet på mackorna ja efterätter ,till det mesta...eller bara smaska i mej :D

jag åt jackfruit för första gången i dag oxå,det va supergott..går inte beskriva smaken,,,vi försökte och närmaste vi kom va, ris ala malta med apelsin.

  jätte gott verkligen.

  lite julpynt

i morgon ska jag vara hos min kära syster hela dagen,ska bli riktigt kul det.  

Nu ska jag sova på min kudde och drömma om min älskling Tong  

I love you Tong  

 

Av Ingelaaaaaa !!!!! - 5 december 2010 13:45

bilder från dagens firande i bangkok.

 

        Kung bhumbibol är den enda kungen värd namnet,i thailand är han stort hyllad och stort respecterad.Önskar alla i thailand en stor festdag :)

 

Jag önskar att våran kung i sverige fick samma hyllning och recpect,jag älskar vårat kungahus,så visa våran kung lite vördnad,han är en viktig del av sverige..tänk på det ni svenska folk.

idag underbart vinterväder...snö och lagom kallt.

känner mej glad för jag är inte ensam,

jag har min älskling som tänker på mej hela tiden  

      I T

HA EN TREVLIG ADVENT DÄR UTE NU;MYCKE GLÖGG O PEPPARKAKOR

  Make a fire...eller 2 .

och en sak till ,yeeeeeees olle åkte ut i idol..........  

NU snart ,2 BRA LÅTAR MED INSTINCT....håll till godo.

คิดถึง  kid teung TONG.      

nu kommer instiiiiiiiiinct  


Av Ingelaaaaaa !!!!! - 4 december 2010 20:59

          väck mej INTE för jag vill drömma om min älskling  T  I. KISS TO TONG

       stort Grattis till kungen  i thailand på födelsedagen född 5 december 1927

Bhumibol Adulyadej  



 

 jag har som sagt gått i ide ....

matar mina 100 fåglar och lever på sparlåga ,så man överlever vargavintern...

en het grillfest vore inte fel nu...

har ingen lust med jul....men blinklampor o glitter e kul...så..och jobbar ju julhelgen oxå,och tomten tror jag inte på längre...julskinka tänker jag inte äta,tycker synd om dom stressade grisarna som mass-slaktas till jul.

vad ska jag göra då??? och äta???

haha ha, jag åter kommer till det :D  

Presentation


"Kvinnor älskar enkla saker här i livet - män."

Omröstning

คุณศรัทธาในชีวิตภายหลังมรณะ
  ใช่
  ไม่ใช่
 ไม่ทราบว่า
  ฉันศรัทธาต่อท่

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

leta

veckans ord

EMPATI

 


Ovido - Quiz & Flashcards